Júniustól új, korszerű, az eddiginél jóval hatékonyabb mentésirányítási rendszert helyeznek üzembe az Országos Mentőszolgálatnál – tájékoztatta csütörtökön a sajtót az Enterprise Group, a rendszer informatikai fejlesztője.J
A fejlesztés célja az volt, hogy a mentők 15 percen belüli kiérkezési aránya 79,80 százalékról 7 százalékponttal emelkedjen, és javuljon a riasztott járművek megfelelő felszereltségének aránya is, 70-ről 80 százalékra.
A rendszert az Enterprise Group és a Tigra Kft. konzorciuma hozta létre. Az Enterprise Group ezen belül a segélyhívások fogadásához, a hívások irányításához, az informatikai hálózat és infrastruktúra kiépítéséhez, a rendszer adatbiztonságának garantálásához, a hanganyagok archiválásához szükséges informatikai fejlesztéseket végezte el. A Tigra Kft. fejlesztette ki a menetirányítást támogató rendszert, hozta létre és üzemelte be az adatközponti infrastruktúrát. A feladatok „átterhelése” a régi menetirányítási rendszerről az újra folyamatos.
Az új, a kórházak és a mentők között létrejött integrált, felhő alapú adatlekérési és -egyeztetési funkciókkal ellátott menetirányítási rendszer lehetővé teszi, hogy a mentőorvos tájékozódhasson a betegek kórtörténetéről, az ország bármely gyógyászati intézményéből származzon is az. A fogadó intézményben pedig ezzel párhuzamosan a medikai rendszert és a személyzetet fel tudják készíteni a beteg megfelelő ellátásra. A rendszer egyik legnagyobb eredménye, hogy a kormányzat „kooperatív tér” társadalmi infrastruktúra programja keretében elérhetővé és egységesen kezelhetővé tette az országban szigetszerűen szétszórt kórtörténeti adatokat. A MIR felügyeli a gyógyítással kapcsolatos teljes adminisztratív rendszert és kapcsolódik más alrendszerekhez, például laboratóriumokhoz is.
Az Enterprise Group 2013-ban a még nem auditált adatok szerint 3,068 milliárd forint értékesítési árbevételre tett szert, 16,5 százalékkal magasabbra, mint 2012-ben. A vállalat 2014-ben 3,7 és 4 milliárd forint közötti forgalomra számít.