Az iparágak célzott marketingstratégiák révén kihasználják a kiszolgáltatott embereket, félrevezetik a fogyasztókat, és hamis állításokat tesznek termékeik előnyeiről vagy környezetbarátságáról”
– mondta. az igazgató.
Hozzátette: ezek a taktikák aláássák a küzdelmet a legnagyobb nem fertőző betegségek, például a szív- és érrendszeri betegségek ellen, amelyek tízből négy halálesetért felelősek Európában.
A WHO szerint a dohány-, élelmiszer-, tüzelőanyag- és alkoholipari óriáscégek termékeik népszerűsítésével akadályozzák az olyan betegségek megelőzésére és ellenőrzésére irányuló erőfeszítéseket is, mint a rák és a cukorbetegség.
A nagy csoportok gyakorlatai serkentik az egyenlőtlenségeket, rák, szív- és érrendszeri, valamint krónikus légzőszervi betegségeket és cukorbetegséget idéznek elő, továbbá jelentős akadályt jelentenek a megelőzési politikák számára – sajnálkozott a WHO-illetékes.
A lakosság védelme érdekében a WHO szigorúbb szabályozás bevezetését kéri, különösen az egészségre káros termékek forgalmazása, a monopolisztikus gyakorlatok, a multinacionális vállalatok megadóztatása és a válságok idején kiszolgáltatottabb lakosság „kizsákmányolása” tekintetében.
Hans Kluge úgy fogalmazott: az emberek minden körülmények között fontosabbak a nyereségnél.
Forrás: MTI