Világszerte már 1 millió 423 ezren csatlakoztak a felelős alkoholfogyasztás népszerűsítéséért indított Soha ne igyál, ha vezetsz! című kampányhoz. A következő cél, hogy újabb egymillió embert állítsanak a kezdeményezés mellé – jelentette ki Guy Escolme, a kampányt elindító Johnnie Walker global brand igazgatója szombaton Budapesten sajtótájékoztatón.
Guy Escolme kiemelte: az ittas vezetés világszerte fontos téma. A Johnnie Walker évekkel ezelőtt azzal a céllal indította el a felelős alkoholfogyasztást célzó hosszú távú kampányát, hogy meggyőzzék a fogyasztókat: az alkohol és a vezetés nem fér meg egymás mellett.
Céljuk, hogy tömegekhez jutassák el ezt az üzenetet, amelyben nagy segítségükre van, hogy a finn Mika Hakkinen, volt Forma 1-es és Kevin Magnussen dán Forma 1-es pilóta és Michelisz Norbert magyar autóversenyző is csatlakozott a mozgalomhoz. Mindemellett Guy Escolme az egész Johnnie Walker csapat nevében a legjobbakat kívánta Kevin Magnussennek a vasárnapi futamra.
Kiss Csaba, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság (OBB) főosztályvezető-helyettese elmondta: Magyarországon a személyi sérülésekkel járó közúti közlekedési balesetekben 10 százalék körüli az ittas vezetés aránya. Ez az elmúlt évekhez képest javuló tendencia, és bízik abban, hogy rövidesen egyszámjegyű lesz ez az arány – tette hozzá. Az OBB főosztályvezető-helyettese elmondta: feladatuk a felvilágosítás és a meggyőzés, munkájukat segíti ez a program is.
A „Join The Pact” kampány nemzetközi kezdeményezés, amelyet a Diageo (a Johnnie Walker forgalmazója) indított útjára évekkel ezelőtt. A kampány kiemelt figyelmet fordít a felelős alkoholfogyasztásra, ezért is választotta hívószavául a Never Drink and Drive, vagyis „Soha ne igyál, ha vezetsz” szlogent. A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet az alkoholfogyasztás okozta veszélyekre, illetve arra, hogy felelős és mértéktartó alkoholfogyasztással a közúti balesetek száma csökkenthető.
1 hozzászólás
Józsa Emese liked this on Facebook.