Véget ért a Médiaunió Mentés másként kampánya, májustól a digitális biztonság kerül a fókuszba – közölte a Médiaunió Alapítvány csütörtökön az MTI-vel.
Az alapítvány „Mentés másként – Merj segíteni!” társadalmi célú kampányának legfontosabb üzenete, hogy a segítségnyújtáshoz nem kell fehér köpeny, hiszen bárki képes életet menteni elsősegélynyújtással vagy véradással.
A tíz hónapos kampányban a Médiaunió három tévészpotot készített: Szabó Sipos Barnabás színművész a véradás, Szerdahelyi Roland civil életmentő a gyors és határozott fellépés fontosságát, Pásztor Zsolt pedig a stroke tüneteinek felismerését hangsúlyozta.
Ismertetésük szerint az Ipsos közvélemény-kutatóval közös felmérésükből kiderült, hogy az ország véradásra alkalmas lakosságának mindössze 4-5 százaléka nyújtja a karját rendszeresen, holott szinte minden 18 és 65 év közötti egészséges nő és férfi hozzájárulhatna a stabil vérkészlet biztosításához.
A közlemény idézi Schmidt Máriát, az alapítvány kuratóriumi elnökét, aki szerint a Médiaunió olyan témákat propagál, amelyek a magyar társadalom egy-egy égető problémáját helyezik a figyelem középpontjába és „mindannyiunk számára fontosak”. Rudolf Péter, a Médiaunió kurátora szerint pedig túlmutat önmagán az üzenet: „figyelj a másikra, törődj vele, ne menj tovább, mert lehet, hogy ott valaki nagy bajban van!”
A kampányban a Médiaunió együttműködött a Magyar Bankszövetséggel és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel, a közösen szervezett plakáttervező pályázat legjobb alkotásait a Magyar Nemzeti Múzeumban, később a metróra várakozva is láthatták az érdeklődők.
Az Európa-bajnok, olimpikon úszó, Jakabos Zsuzsanna is a kampány mellé állt, az általa megosztott posztokat több ezren látták. A „Mentés másként – Merj segíteni!” című kampány több mint háromszáz megjelenést ért el, a médiumok által felajánlott felületek összértéke meghaladta az 1,6 milliárd forintot.
A kampányt szakértő partnerként az Egy Csepp Figyelem Alapítvány, a Magyar Orvosi Kamara, a Magyar Vöröskereszt, az Országos Mentőszolgálat, az Országos Mentőszolgálat Alapítvány, az Országos Vérellátó Szolgálat, a Strokeinfó Alapítvány, az UNICEF Magyarország és a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata segítette. A kampányfilmek létrejöttét a Mol és az OTP Bank támogatta.
Közölték azt is, hogy a Médiaunió Alapítvány idei kampánya májusban indul, fókuszában a digitális biztonság áll, amelyet a Magyar Bankszövetség javaslatára fogadott el az öttagú kuratórium. Fontos lenne, hogy minél többen álljanak be azon célok mögé, amelyeket a Médiaunió képvisel, „hiszen hogy milyen társadalomban élünk, milyen lesz az egészségünk, a közérzetünk, az elsősorban rajtunk múlik” – mondta Schmidt Mária.
Forrás: MTI