Szakértők szerint 2024 egyik trendje az lehet, hogy megnő az igény a „száraz” utazások iránt – írja a Turizmus.com.
Érdekes trend kibontakozásának lehetünk tanúi a nagyvilágban: egyre többen mondanak le az alkoholos italokról. A Gallup elemző és tanácsadó cég egyik kutatása szerint például a fiatal felnőtteknek csupán 38 százaléka fogyaszt rendszeresen alkoholt. Míg a boomerek a Gallup szerint kicsit többet isznak, mint korábban, az Y generáció tagjainak már csak 42 százaléka állítja, hogy szokott alkoholt fogyasztani. A Z generáció esetében még alacsonyabb az arány, az ebbe a körbe tartozók 21 százaléka iszik rendszeresen.
A jelenségre a turisztikai ipar is kezd felfigyelni – írja az Euronews cikke nyomán a Turizmus.com. A Hotels.com szerint a „száraz utazás” 2024-ben jelentős trend lesz a turisták körében. Ez a cég szerint azt jelenti, hogy az utazók elkerülik majd az alkohollal kapcsolatos tevékenységeket, például az iszogatást a helyi kocsmákban, és olyan szálláshelyeket és éttermeket keresnek, amelyek kreatív alkoholmentes italokat kínálnak. Az absztinens utazók pedig rájönnek, hogy többé már nem kell beérniük ásványvízzel és üdítőitalokkal.
Az Expedia Group megbízásából végzett kutatás szerint az utazók fele szívesen szállna meg olyan szállodákban, ahol könnyen hozzáférhető alkoholmentes italokat talál, például alkoholmentes koktélokat vagy alkoholmentes sört.
Az alkoholmentes italok fogyasztása felé történő globális elmozdulás nem csupán múló trend, hanem világszerte egyre nagyobb lendületet vesz. „Már nem általánosan elfogadott, hogy innod kell ahhoz, hogy jól érezd magad” – mondja Lauren Burnison, a brit We Love Lucid alkoholmentes utazási cég tulajdonosa.
Forrás: Turizmus.com