Az idén csaknem 1500 óvoda és általános iskola csatlakozott a Boldogságóra programhoz, amelyet tíz éve indított el a Jobb Veled a Világ Alapítvány.
A Boldog óvoda és iskola pályázatra szeptember 30-ig lehetett jelentkezni.
A Boldogságóra
egy egész tanéven át tartó, érzelmi intelligenciát, erősségközpontú gondolkodást és önbizalmat fejlesztő élménypedagógiai programokat foglal magába”.
A résztvevők hónapról hónapra egy-egy témát járnak körül, amely segíti és támogatja a gyerekeket a hétköznapi problémákkal való megküzdésben.
Nemcsak Magyarországon népszerű a program, az elmúlt években Ausztriában, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában, Ukrajnában, Szerbiában, sőt Írországban is jelen van már az alapítvány módszertana.
A diákok a tanév során tíz egymásra épülő témát dolgoznak fel, amelyek fokról fokra ismertetik meg a boldogság különböző összetevőit, feltételeit. Ezek sorrendben: hála, optimizmus, társas kapcsolatok, boldogító jócselekedetek, célok kitűzése és elérése, megküzdési stratégiák, apró örömök élvezete, megbocsátás, testmozgás és fenntartható boldogság.
A program módszertanát a pozitív pszichológia tudományos eredményeire építve dolgozták ki pszichológusok, pedagógusok, kutatóprofesszorok munkájának segítségével, amelyet folyamatosan fejlesztenek.
Bagdi Bella pszichológus, a Jobb Veled A Világ Alapítvány elnöke a közleményben kifejtette: céljuk a pozitív fiatalkori fejlődés elősegítése, a sikeres alkalmazkodás, a személyiség és a belső erőforrások kibontakozásának támogatása.
„Visszajelzések alapján azt látjuk, hogy a kötelező tantárgyak tanítása során is eredményesen alkalmazzák a pedagógusok ezt a módszert” – állapította meg. Bagdi Bella hozzátette: a Boldogságóra program célja nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a fiatalok elé, hanem hogy vezérfonalat adjon a résztvevőknek, hogy könnyebben nézzenek szembe a mindennapi kihívásokkal. Továbbá képesek legyenek megbirkózni az eléjük kerülő problémákkal.