Közel 264 millióan szervednek világszerte a depressziótól, és több mint 284 millió ember találkozott már a szorongással. A mentális betegségek fele a kutatások szerint már 14 éves korban jelentkezik, az előfordulásuk a COVID-19 éveiben és azt követően folyamatosan nőtt. A Maybelline BRAVE TOGETHER globális kampányának célja, hogy a szorongás és a depresszió körüli tévhiteket eloszlassa, egyéni támogatást nyújtson, és segítsen minden érintettnek felvállalni a betegséget és helytállni a világban. A márka a nemzetközi sminkpiacon betöltött vezető pozícióját kihasználva szeretne támogatást nyújtani a nők és a fiatal felnőttek számára az útjukban álló akadályok leküzdéséhez. Magyarországon a Maybelline a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvánnyal együtt dolgozik a fiatal felnőttek lelki egészségéért.
A becslések szerint minden ötödik embert érint a szorongás és a depresszió, a nőket különösen nagy számban. A legtöbb esetben a mentális problémákat fel sem ismerik. Az elmúlt években a Maybelline több, szakértők által vezetett kutatást támogatott, szervezett fókuszcsoportokat a téma jobb megértése érdekében, és világszerte nonprofit szervezetekkel működik együtt.
„Szeretnénk használni globális jelenlétünket és hangunkat a mentális egészséggel kapcsolatos diskurzus során megjelenő megbélyegzések megszüntetésére, és azon dolgozunk, hogy a támogatás könnyen elérhető legyen bárki számára. Most minden eddiginél nagyobb szükségük van erre a szorongással és a depresszióval küzdőknek” – nyilatkozta Trisha Ayyagari, a Maybelline New York globális márkaelnöke.
Hazánkban a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvánnyal dolgoznak együtt azért, hogy kialakítsanak egy olyan kultúrát és párbeszédet, amely biztosítja a nehézségekkel küzdőket és szeretteiket, hogy nincsenek egyedül. Az alapítvány munkatársai nap mint nap tapasztalják, hogy milyen rossz mentális állapotban vannak a fiatalok. Lelkisegély-szolgálatuknál a legtöbb megkeresés olyan tizenévesektől érkezik, akik szorongásos panaszok, vagy depresszióra utaló tüneteik miatt kérnek segítséget. A beszélgetésekből olyan családok képe bontakozik ki, amelyekben a gyerekek nem élhetik meg az érzelmi biztonságot. A Kék Vonal együttműködik iskolapszichológusokkal, pedagógusokkal, a gyermekvédelem munkatársaival, és azt látják, hogy a családok nincsenek jól, sokaknak még a segítségkérés is nehéz, részben az információhiány, másrészt a pszichés gondokkal kapcsolatos, téves gondolatok miatt. Idén májusban, a mentális egészség hónapjában kampányt is szerveztek a fiatalok eléréséért.
A Maybelline a következő öt évben 10 millió dollárral támogat olyan mentálhigiénés szervezeteket világszerte, amelyek közös célja, hogy valódi változást hozzanak.
Szeretnék, ha minél több depresszióval küzdő fiatalhoz eljutna a segítség lehetősége, ami a kek-vonal.hu weboldalon elérhető.
A Maybelline BRAVE TOGETHER globális kampányának részeként október 10-én, délután 2 órától online előadást tart Táler Orsolya, az alapítvány ügyvezetője, amit interaktív beszélgetés követ. A program a Mentális egészségnapok keretein belül zajlik, regisztrálni itt lehet rá, minden más programmal együtt: (forms.gle), bár nem kötelező.
Az alábbi linken lehet majd csatlakozni:
Forrás: Pécsi Tudományegyetem