10-ből 6-an az elmúlt egy évben fordultak meg a magánellátásban, a 30 év alattiak között pedig ennél jóval többen választották ezt az utat. A betegek szerint fontosnak tartott tényezők alapján azonban már nem teljesített túl jól a szektor. Holott azok a szolgáltatók, amelyeket a betegek betegbarátnak tartanak, lényegesen jobb eséllyel szereznek ügyfeleket – derült ki a betegbarát projekt kutatásából. Többek között ez hívta létre a kezdeményezést. Azzal szembesítik ugyanis a szolgáltatókat, hogy a betegek döntéseihez nem elég a kiváló orvosi ellátás. Ennél többet, betegközpontú, a betegekre odafigyelő, kényelmes, sokszor személyre szabott szolgáltatást várnak.
A betegbarát projekt szakmai hátterét többek között a rendszeres reprezentatív kutatások és visszamérések biztosítják majd. A magánegészségügyi szolgáltatóknak pedig éves versenyt is rendezünk, az Év Betegbarát Szolgáltatója címért folyó versenyen a zsűri számos szempont alapján minősíti az egészségügyi szolgáltatók betegközpontú kezdeményezéseit. Ezzel visszajelzést kíván adni arról, hol tartanak a betegközpontú ellátásban. Fontos tehát, hogy a betegbarát projekt nem az egészségügyi ellátó tevékenység orvosszakmai színvonalát méri
– mondta Vaszary Ádám, a betegbarát projekt alapítója.
Idén a legmagasabb, arany fokozatot a Geomedical Orvosi Kft., a Laborpont Kft. és a Da Vinci Magánklinika kapta, az Oxymed Grand Prix díjat pedig szintén a Geomedical Orvosi Kft. vitte el. A cég számos kényelmi szolgáltatást nyújt a pácienseknek, olyan extra szolgáltatások is elérhetőek, mint az okosóra-konzultáció vagy a pacemaker-ambulancia.
A szakemberekből álló zsűri egyébként két fő szempontcsoport alapján döntött. Az egyik az úgynevezett „Patient Experience” szempontok csoportja. Ebben értékelik, hogy az egyes szolgáltatók milyen színvonalú környezetben fogadják az ügyfeleiket. A laikusok számára érthetően, türelmesen magyarázzák-e el a betegségeket és a kezeléseket. Mennyire nyújtanak személyre szabott szolgáltatásokat, foglalkoznak-e betegeik utógondozásával. A másik, úgynevezett „Eredmények és célok” szempontcsoportban a versenyzők piaci teljesítményét vizsgálják.
Vaszary Ádám hozzátette, hogy a betegbarát projekt célja hosszú távon egyébként egy olyan minősítési rendszer kialakítása, amellyel a betegek számára fontos paraméterek mentén lehet értékelni a magánegészségügyi szolgáltatókat. Azaz betegbarát szempontok alapján segít eligazodni a betegeknek a szolgáltatók között.
2023-AS DÍJAZOTTAK
Oxymed Grand Prix díjat a Geomedical Orvosi Kft. kapott
ARANY FOKOZAT
- Da Vinci Magánklinika
- Geomedical Orvosi Kft.
- Laborpont Kft.
EZÜST FOKOZAT
- Diaverum Hungary Kft.
- Doktor24
- Menta Egészségközpont Kft.
- MindentMent Kft.
- Poncz Dental Kft.
- Prima Medica Egészségközpont
- RMC Clinics (Magánkórház kategóriában)
- T&G Health Kft.
BRONZ FOKOZAT
- Albadent Fogászati Kft.
- Budai Szemészeti Központ
- Doktor Plusz Medical Kft.
- Dr. Bánfalvi Aranyér Központ
- Dr. Nyirády Tamás
- Endomedix Kft.
- HQ-Lab Kft.
- Kastélypark Klinika Kft.
- Medios Egészségügyi Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.
- Mediteam Szeged Zrt.
- Nádor Dental Kft.
- Neomedical Ambulance Service Kft.
- RMC Clinics (Magánorvosi cég kategóriában)
- VP-MED Kft.
KISVÁLLALKOZÓI NEVEZÉSEK (megfelelt)
- Budai Szemészeti Központ
- Doktor Plusz Medical Kft.
- IdealMed Orvos-Esztétikai Centrum
- Laborpont Kft.
- Nádor Dental Kft.
- Poncz Dental Kft.
- Tisza Medical Group Kft.
- UD youMED Nonprofit Kft
- Végtagmentő Applikáció Kft.
Forrás: Egészségkalauz