Hosszú előkészületek és egyeztetés után, több helyi szervezet bevonásával megalakult a Tihanyi Levendula Tanács. Célja egy új brand, a tihanyi levendulaolaj létrehozása, amely tisztán helyi termék, eredete ellenőrzött, minősége garantált – számol be a Turizmus.com.
A Tihany Fejlesztéséért Alapítvány abban bízik, hogy már ebben az évben forgalomba kerülhet a saját logóval ellátott új termék – írja a Tihanyi Visszhang.
A védjeggyel ellátott tihanyi levendulaolaj kizárólag Tihanyban termett és a településen feldolgozott levendulából készülhet, a védjegyhasználatra érdemesült termelők egy évig használhatják termékükön az eredetiséget jelölő logót.
A készítmények ellenőrzött, szervezett formában kerülnének az árusítóhelyekre, így a félszigetnek végre lenne egy hiteles brandje”
– áll a Tihany Fejlesztéséért Alapítvány (TFA) állásfoglalásában.
A védjegy megszerzése érdekében indított eljárás a Tóth József elnök vezette, 15 éves múltú alapítványhoz kötődik, ez a közösség kérte fel Vertel Beatrix grafikust a termék logójának megtervezésére, amely az apátság két tornyát és magát a növényt szimbolizálja.
A védjegy odaítélésére irányul előkészítő munkában a Balaton-felvidéki Nemzeti Park is partnerként vesz részt, hiszen ismert: a területén büszkélkedő levendula mező kikerülhetetlen állomása a Balaton-felvidéki túráknak.
„Nem üzleti alapon akarunk működni, azt szeretnénk, hogy minél több helyi termelő csatlakozzon a kezdeményezéshez. Bízom benne, már ez évben bemutathatjuk Tihany új termékét” – fogalmazott a Tihanyi Viszhangnak Tóth József.
Forrás: turizmus.com