Kitiltják a romániai médiából a gyógyszerreklámokat

2

Kitiltják a romániai rádió- és televízióműsorokból a gyógyszer- és gyógyszertárreklámokat – közölte Végh Sándor szenátor, az intézkedést tartalmazó törvénytervezet kezdeményezője. 

A javaslatot a szenátus – a szakbizottsági ellenjavallat dacára – nagy szavazattöbbséggel fogadta el, hatályba lépéséhez pedig már csak az államfő aláírására van szükség.

Eddig csak a vényköteles orvosságok reklámozását tiltotta az audiovizuális törvény, ezt most a vény nélkül megvásárolható gyógyszerekre is kiterjesztették. A tilalom nem terjed ki a nyomtatott sajtóra, az internetre, vagy más reklámhordozókra. Gyógyhatású készítményeket, étkezési kiegészítőket továbbra is szabad reklámozni a román audiovizuális médiában.

„Nem tartom etikusnak gyógyszert és patikát reklámozni” – magyarázta az MTI-nek a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) politikusa. Kifejtette: a betegségek kezelése, a gyógyszerek adagolása egészségügyi, nem pedig kereskedelmi feladat, amellyel orvosoknak és nem marketingeseknek kell foglalkozniuk.

Végh Sándor szerint a megtévesztő gyógyszerhirdetések hatására egyre többen orvosi javallat nélkül kezelik magukat, és sokszor több bajt, mint hasznot okoznak vele, későbbi kezelésük pedig drágább, mintha eleve a helyes kezelést írták volna fel számukra. Hozzátette: igaz ugyan, hogy a gyógyszerreklámok végén „elhadarják”, hogy az esetleges mellékhatásokról a vevő kezelőorvosától kérhet tájékoztatást, de szerinte ezt nem a gyógyszer kiválasztása és beszerzése után kéne megtenni, a kezelést és adagolást is szakemberre kéne bízni.

A szenátor elmondta: azt is erkölcstelennek tartja, hogy a gyógyszertárak és orvosságokat forgalmazó hálózatok is elkezdték hirdetni magukat. „Mikor megy az ember patikába? Amikor beteg. Románia egy beteg társadalom és ha ezt még reklámozzuk is, akkor annál rosszabb lesz” – jelentette ki az RMDSZ szenátora.

A Hotnews.ro hírportál szerint a törvény kihirdetése érzékeny veszteséget jelenthet a médiának. Egy tavalyi felmérés szerint a gyógyszeripar évi 300 millió eurót költ hirdetésekre Romániában, ennek csaknem kétharmadát tévéreklámra. A portál szerint a román reklámpiacon a gyógyszeripar a legnagyobb vásárló, amelytől a hirdetési bevételek 13 százaléka származik.

Forrás: MTI

2 hozzászólás

Leave A Reply

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com