2015 januártól egységes boros palackkal jelennek meg a szekszárdi borászatok, a tervek szerint az első évben 150 ezer üveg bor kerül forgalomba – jelentette be a szekszárdi borvidék hegyközségi tanácsának elnöke pénteken Szekszárdon.
A tradicionális, burgundi formára emlékeztető palackok formájához hasonló egyedi borospalack nyújtott testtel rendelkezik, és körbefut rajta Szekszárd címere.
Az üveget a Garay Élménypincében rendezett sajtótájékoztatón Heimann Zoltán borvidéki elnök és Szabó József, a palackot gyártó O-I Manufacturing Magyarország Üvegipari Kft. értékesítési vezetője mutatta be.
Heimann Zoltán elmondta: a Szekszárd felirattal ellátott palackban közel 30 borászat hozza forgalomba borait, az egységes megjelenéssel csak terroir jellegű borok, kadarka, kékfrankos és bikavér kerülhet az üzletek polcaira. A tervek szerint a kadarkát és kékfrankost 2000, a bikavért 3000 forintos áron forgalmazzák majd. „Nem a csúcsokat célozzuk meg vele, de az alsó kategóriából fel kell húzni ezeket a borokat”.
A magyar borvidékek közül eddig a tokaji jelent meg egységes palackkal. Az egységes boros palack célja a szekszárdi borvidék borkultúrájának és borászati tevékenységének népszerűsítése, valamint szimbolizálja a régió borászainak összefogását.
Eszterbauer János, a Szekszárdi Borászok Céhének elnöke megemlítette, hogy előkészületeket tesznek egy szekszárdi „grand vin” – csúcsbor – egységes megjelentetésére. Ezzel a borászatok kiemelt, legalább hároméves hordós és kétéves palackos érlelésű borai kerülnének forgalomba legkorábban öt év múlva.
Forrás: MTI, Borászportál
2 hozzászólás
Ildikó Szabó liked this on Facebook.
Józsa Emese liked this on Facebook.